ثبت نام دانشجو

ثبت نام دانشجو
در حال حاضر دانشگاه های بسیار خوبی در سطح ایران وجود دارد که امکان تحصیلات با کیفیت را برای بسیاری از ایرانیان فراهم کرده است، اما تعدادی از دانشجویان ایرانی به دلایلی مانند عدم قبولی در رشته مورد نظر، نیاز به امکانات علمی بیش تر و یا تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا، مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند.

در چند سال گذشته به علت اعمال تحریم های مختلف و افزایش نرخ دلار، ادامه تحصیل در بسیاری از کشورهای دنیا به امری دشوار تبدیل شده است. به همین دلیل سعی کردیم در این مطلب انواع راه هایی که به کمک آن ها می توانید به صورت رایگان در کشورهایی مثل آلمان، فنلاند، نروژ، ترکیه و… به تحصیل بپردازید را با هم بررسی کنیم. همچنین به انواع برنامه های تبادل دانشجو مانند اراسموس، مولانا، بولونیا و… را نیز پرداختیم.

یکی دیگر از راه هایی که به کمک آن می توانید شانس اخذ ویزای تحصیلی را افزایش دهید، پر بار کردن رزومه ی تحصیلی خود با ارایه ی مقالات علمی و شرکت در کنفرانس های بین المللی است، در این مطلب شما را با نکاتی که باید برای شرکت در کنفرانس های بین المللی و نوشتن مقالات علمی بدانید، آشنا می کنیم. از دیگر موضوعاتی که در ادامه درباره ی آن ها صحبت خواهیم کرد می توان به: انواع بورس تحصیلی و شرایط اخذ آن، بیمه ی دانشجویی، کار دانشجویی، خدمات مالی و بانکی برای دانشجویان و مشکلات پیش رو، دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در کشورهای ترکیه، آلمان، فنلاند، نروژ و فرانسه، معادل سازی مدارک، اکسچنج استیودنت یا طرح های تبادل دانشجو و… اشاره کرد.

انتخاب کشور مناسب و دانشگاه های با کیفیت برای ادامه تحصیل کار بسیار دشواری است و نیازمند صبر، پشتکار و تحقیقات بسیار زیاد است. همانطور که تحصیل در دانشگاه های معتبر خارجی می تواند رشد علمی شما را به همراه داشته باشد، گرفتار شدن در دام موسسات آموزشی بی کیفیت و غیر مجاز چیزی به جز به هدر رفتن سرمایه و وقت شما ندارد. در نهایت امیدواریم این فرآیند را با موفقیت پشت سر بگذارید و اسیر تبلیغات بیهوده ی بسیاری از شرکت های مهاجرتی نشوید